BAŞ AĞRISI VE MİGREN TEDAVİSİ

• BAŞ AĞRISI VE MİGREN TEDAVİSİ

BAŞ AĞRISI VE MİGREN TEDAVİSİ

Migren büyük oranda kalıtım ile geçen, yaş ayrımı olmaksızın her yaşta görülebilen, aralıklar ile tekrarlayabilen, hemikranial ve zonklayıcı baş ağrısıdır.

Rahatsızlıkla genellikle kusma, bulantı, sese ve ışığa hassasiyet görülmektedir.

Gerilim tipinde baş ağrıları devamlı ve yaygın, alın veya ense bölgesinde yoğunlaşmaktadır.

Bazı migrenlerde ağrının geleceğini belirten uyarılar yokken, bazılarında ise ışığa hassasiyet, kusma ve bulantı ile rahatsızlık kendisini belli etmektedir.

MİGREN OLUŞUMU

İlk olarak kanda serotonin artışı olur sonrasında metabolitleri böbreklerden atılır. Kanda serotonin seviyesinin düşmesi ile birlikte başta özellikle de şakak bölgesindeki yüzeysel temporal arterde genişleme oluşmasına yol açılır.

Bu durum damarlardaki ağrı reseptörlerini hassaslaştırarak gerilmelerini sağlar. Gerilen ağrı reseptörleri de şiddetli ağrı oluşmasına yol açar.

Bu değişiklikler kusma, bulantı, ışığa hassasiyet gibi durumları ortaya çıkarır.

Rahatsızlığın iyileşme döneminde ise serotonin seviyesi normale inerek damar çaplarının da normal düzeye gelmesini sağlar.

MİGREN TEDAVİSİ

Her zaman bir rahatsızlığın ilk tedavisi o etkene maruz kalmayı ortadan kaldırmak ve yaşam tarzı değişiklikleridir. Migren tedavisinde yapılması gereken yaşam tarzı değişiklikleri alkol tüketimini, kafein tüketimini, sigara tüketimini azaltmak ve stressiz bir yaşamdır. Migren klarinı en çok tetikleyen faktörler bunlardır. Migren tedavisinde amaç hem k sırasındaki ağrıyı azaltmak hem de sıklığını minimuma indirmektir.

Migren tedavisinde elimizde birden fazla silah bulunmaktadır. Bunlardan ilki yukarıda bahsettiğimiz gibi yaşam tarzı değişiklikleridir. Buradan sonra yapılması gereken şey ilaç tedavisine başlamaktır. Migren tedavisinde kullanılan ilaçları ikiye ayırmak mümkündür. Birinci gruptaki ilaçlar k yokken kullanılan k sıklığını azaltan ilaç grubudur. İkinci sıradaki ilaçlar ise migren atağı sırasında kullanılan, migren atağının sonlanmasını ve migren atağının şiddetinin azaltılmasında kullanılan ilaçlardır.

migren atağı sırasında kullanılan ilaçları kullandık, migren atağı sıklığını azaltan ilaçları kullandık ve herhangi bir sonuç alamadıysak eğer buradan sonra yapılması gereken şey akupunktur ve botoks uygulamalarına başvurmaktır.

AKUPUNKTUR MİGREN TEDAVİSİ

Ağrı belirtisi gösteren rahatsızlıkların tedavisinde akupunktur, uygulanan tedaviler içerisinde en etkili olanıdır. Bunun sebebi ise Akupunktur, vücudu bir bütün olarak tedavi edip yenilemektedir.

Akupunktur migrenin yarattığı ağrı krizini kesmek yerine ağrının gelmesini engellemektedir.

Araştırmalar akupunktur tedavisinin migren üzerinde %80’e yakın başarı sağladığını göstermektedir.

AKUPUNKTUR UYGULAMASI İLE

• Düşen plazma serotonin seviyesinin artırılarak dengelenmesini sağlanır.
  • Gerilen ağrı uyaranlarının normal düzeye gerilemesi sağlanır.
  • Kimyasal ilaçların yan etkilerine maruz kalınmamaktadır.

AKUPUNKTUR UYGULAMASI AĞRILI MI?

AKUPUNKTUR İĞNELERİ BÜYÜK MÜ?

Akupunktur uygulaması ağrınız sayılamayacak kadar basit bir işlemdir. İğneler 10, 15, 20, 25 ve 40 mm boylarında iğneler çok incelerdir. Bu iğnelerin bazıları çelikten bazılarının dış kaplaması da gümüşten imal edilmiştir. Bu iğnelerin girişinde minimal bir ağı olsa da ağrı geçicidir. 20 dakikaya varan bekleme süresinde ağrı hissedilmeyecek kadar azdır. Yani sadece iğne giriş sırasında yaşanan ağrı iğnelerin içerde 20 dakika bekleme süresinde herhangi bir ağrı yaşanmamaktadır.

AKUPUNKTUR MİGREN TEDAVİSİNDE NE KADAR ETKİLİ?

Akupunktur uygulaması baş ağrılarında iyi sonuç veren uygulamalardandır. Baş Ağrılarınnın bir çok alt başlığı mevcuttur. En sık yaşanan baş ağrısı tipi gerilim tipi baş ağrısıdır. Oysaki bizi en çok yoran üzen ve yıpratan migren tipi baş ağrısıdır. Migren tipi baş ağrısında akupunktur uygulaması, migren tipi baş ağrısı tedavisinde kullanılan yöntemler arasında en etkili olanlardan birisidir. Akupunktur uygulaması etkisini vücuttaki serotonin miktarını arttırıp kaslarımızı gevşeterek gösterir. Akupunktur uygulaması hem migren atağı sırasında hem de migren atağı sonrasında ilerleyen dönemde ki migren atağı sıklığını azaltmak ve migren atağı sırasında çekilen ağrının miktarını azaltmakta güvenle kullanılabilir.

AKUPUNKTUR HANGİ TÜR BAŞ AĞRILARINDA ETKİLİDİR?

• Kas kasılmasına bağlı baş ağrılarında,
  • Migren ve damarsal baş ağrılarında,
  • Boyun kireçlenmesine bağlı baş ağrılarında,
  • Sinüzite bağlı baş ağrılarında.

AKUPUNKTUR MİGREN TEDAVİSİ UYGULAMASI

Akupunktur migren tedavisi günlük ya da günaşırı olmak üzere ortalama 10 seans uygulanmaktadır. Hastalığın durumuna göre el, ayak ya da baş bölgesindeki özel akupunktur noktalarına yapılan uygulama ortalama 30-45 dakika sürmektedir.

Uygulama etkisi 6-7 seans sonunda belirgin biçimde görülmeye başlamaktadır.

AKUPUNUKTUR İLE MİGREN TEDAVİSİN FİYATI NEDİR?

BOTOKS UYGULAMASIYLA MİGREN TEDAVİSİ

Botoks uygulaması sadece bir kırışıklık tedavisi uygulaması değildir. Botoks uygulaması ile terleme problemlerimiz, migren problemlerimiz, hatta kollarda bacaklarda oluşan tek taraflı kas kasılmaları, kronik kas kasılmalarında ve hatta ve hatta mesane gibi mide gibi bazı iç organlarımıza kasılıp gevşeme problemlerinde dahi botoks uygulaması yapılmaktadır.

MİGREN BOTOKSU NASIL YAPILIR?

Migren botoksu uygulamaz kırışıklık tedavisi uygulamasına benzerlik göstermektedir. Kırışıklık da alın çizgileri, çatma çizgileri ve kaz ayakları dediğimiz göz çevresi bölgesindeki kırışıklıklar hedeflenirken, migren botoksunda tek fark göz çevresi kaz ayakları dediğimiz bölgeye uygulama yapılmamasıdır. Migren botoksunda alın bölgesine, kaş arasına, kulak üstü temporal bölgeye, oksipital bölgeye, ense köküne ve boyun kasları üzerine botoks uygulaması yapılır.

MİGREN BOTOKSU NE ZAMAN ETKİ EDER?

Botoks uygulaması ile migren tedavisinde etkisi onuncu günde ortaya çıkar. İlk etkiler üçüncü günde başlar.

MİGREN BOTOKSU KALICI MIDIR?

Migren botoksu kalıcı bir uygulama değildir. Her üç ayda bir bazen her altı ayda bir tekrarla gerekir. Tekrarlayan seanslar sonucunda kalıcı iyileşme sağlanabilir.

MİGREN BOTOKSUNUN YAN ETKİSİ VAR MI?

Migren botoksunun bilinen kalıcı bir yan etkisi yok denecek kadar azdır. Klasik botoks uygulamasına bağlı asimetrik kızarıklıklar şişlikler morluklar oluşabilir.

MİGREN BOTOKSU KAÇ SEANS?

Migren botoks uygulaması tek seansta yapılan bir işlemdir uygulama süresi yaklaşık olarak 10 dakikadır.

MİGREN BOTOKSU FİYATI NEDİR?

MİGRENİN KESİN TEDAVİSİ VAR MI?

Migren tedavisi yaşam tarzı değişiklikleri, ilaçlar, botoks ve akupunktur gibi bir çok tedavi seçeneği olan bir rahatsızlıktır. Tedavi seçeneklerinden birden fazlasını kullanmak mutlak, tam şifaya ulaşmakta daha hızlı yol almanızı sağlar. Ancak tabii ki hiçbir rahatsızlık da bu rahatsızlığın kesin tedavisi şudur, %100 iyileşme sağlanır dememiz mümkün değildir.

MİGRENE NE İYİ GELİR?

Migrene ne iyi gelir sorusunun cevabı kesinlikle sağlıklı bir yaşamdır. Sağlıklı yaşamdan kasıt alkol, sigara, kafein kullanımının azaltılması sağlıklı bir yaşam Bol spor migren ataklarının sıklığını ve migren atağı sırasındaki ağrının miktarını azaltmaktadır. Migren atağı sırasında daha yapmamız gereken bir sürü şey vardır. Bunların başında sessiz ve ışıksız bir odada dinlenmek gelir. Bir diğer yapmamız gereken şey bol bol sıvı tüketmektir. Tamamen karanlık tamamen sessiz bir odada dinlenmek hem migren atağının süresini hem de migren atağı sırasında yaşanan ağrının miktarını azaltmaktadır.