Ağrı Tedavisi

AĞRI MEZOTERAPİSİ

Tarihteki ilk hekimlerin görev ve sorumlulukları sadece ağrıyı azalmak olduğu biliyor muydunuz?

Ağrıyı tedavi etmek bir hekimin en büyük kutsalıdır. Ağrının devam ettiği bir tedavi süreci kimseyi mutlu etmez. İşte tam olarak burada akut ve kronik ağrıların kontrolünde mezoterapik uygulamalar devreye girmektedir.

Her gün alınan haplardan kurtulmak, geçmeyen ağrılara veda etmek için mezoterapi uygulaması ve mezoterapi uygulaması sonrası ufak tefek hayat tarzı değişiklikleri ve küçük egzersizlerle ağrılardan kurtulmak mümkün.

Omuz, sırt, diz, dirsek, el bileği, ayak bileği ve birçok patolojide kullanılabilen ağrı mezoterapisi uygulamasın belli başlı kullanım alanları aşağıda sıralanmıştır.

AĞRI MEZOTERAPİSİ HANGİ HASTALIKLARDA UYGULANIR?

• Akut Kronik Ağrı Kontrolünde
  • Migren Tedavisinde ve Primer Baş Ağrısında
  • Lumbal Disk Hernilerinde
  • Sinir Sıkışmalarında
  • Karpal Tünel Sendromunda
  • Jinekolojik Hastalıklarda
  • Vasküler Sistem Patolojilerinde
  • Kas Dokusu Patolojilerinde
  • Epikondilitlerde
  • Romatizmal Hastalıklarda
  • Kemik ve Kıkırdak Patolojilerinde
  • Tendinopatilerde
  • Spor Yaralanmalarında
  • Rotator Kaf Sendromu ve Omuz Patolojilerinde
  • Aşil Tendinitinde
  • Meniskopatilerde
  • Gastroenterolojik Hastalıklarda
  • Ürogenital Hastalıklarda

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ NASIL UYGULANIR?

Bel ağrılarında mezoterapi uygulamaları yapılış şekli, tüm bel bölgesini birer santim arayla mezoterapik karışımın yüzeysel ve derin dokuya bir iğne yardımıyla enjeksiyonu ile yapılır. İğneler 30 G lük çok ince iğnelerdir. Mezoterapik ajanların içerisinde lokalanestezik solüsyonlar, ağrı kesiciler ve kas gevşeticiler barındıran bir karışımdır. Bu karışım ağrının olduğu bölgeye odaklanarak tüm bel bölgesine yapılır. Bel ağrısı mezoterapisinde amaç ağrının olduğu dokuyla beyin arasındaki sinirsel alışverişi bir süre kısıtlamak ve öğrenilmiş ağrı mekanizmasını ortadan kaldırmaktır.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI FAYDALARI NELERDİR?

Bel ağrısı mezoterapisinin faydalarından en önemlisi tabii ki ağrı üzerinde radikal etkisi olmasıdır. Bir diğer faydası ise kronik ağrılarda neredeyse her gün kullanılmak zorunda kalınan ağrı kesici, kas gevşetici gibi ilaçların kullanımına bağlı mide problemlerini karaciğer ve böbrek problemlerini azaltmasıdır. Yani lokal olarak uygulanan ağrı mezoterapisi uygulamasının diğer organ fonksiyonlar üzerinde etkisi minimaldir. Kalçadan iğne , damar yolu veya ağız yoluyla kullanılan ilaçlarla yapılan uygulamalarda, mezoterapiye kıyasla çok daha fazla yan etki görür. Bel ağrısı mezoterapisi uygulaması kronik ağrılar da etkili bir uygulamadır.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ KAÇ SEANS UYGULANIR?

Bel ağrısı Mezoterapi uygulaması genel olarak haftada 1 şeklinde, 8 seans olarak uygulanmaktadır. Uygulama sayısı ve sıklığı danışanın ağrısının şiddetine, ağrısının lokasyonuna ve şikayetlerin türüne göre değişiklik gösterebilir.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI KAÇ SEANS UYGULANMAKTADIR?

Bel ağrısı mezoterapi uygulaması haftada 1 veya 2 haftada 1 şeklinde 6 ila 10 seans arasında uygulanabilir.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE ZAMAN BAŞLAMAKTADIR?

İlk seanstan itibaren etkiler görülse bile kalıcı etki ulaşabilmek için seansları yarılamak, tam yetki ulaşmak için tüm seansları tamamlamak gereklidir.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Bel ağrısı mezoterapisi uygulaması sonrası uygulama alanını enfeksiyondan korumak dışında dikkat edilmesi gereken yapılmaması gereken, yemememiz gereken herhangi bir şey yokmuş.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE KADAR SÜRER ?

Etki bir ömür kalıcıdır. Bel ağrısı mezoterapisi uygulaması eğer ağrının nüks etmesine neden olan ek bir sıkıntı oluşmaz ise tekrarına gerek yoktur. Bazı durumlarda ek bir kür almak gerekebilir. Ağrı başka bir patolojiye bağlı tekrar nüks edebilir.

BEL AĞRISI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI FİYATI NEDİR?

Bel ağrısı mezoterapisi uygulaması fiyatları uygulanacak alanın genişliğine göre değişiklik göstermektedir. Hem Bel fıtıklarında hem de boyun fıtıklarında kullanılan bel ağrısız mezoterapi uygulaması da fiyatlar değişiklik gösterir.

AĞRI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI HANGİ BÖLGELERDE KULLANILMAKTADIR?

Ağrı mezoterapisi ağrın olduğu her bölgeye güvenli uygulanabilir. Mezoterapi uygulamalarında ana amaç yani etki ve uygulama kolaylığı vardır. Bu açıdan hangi bölge olursa olsun ağrı mezoterapilerinin uygulanamadığı alan yoktur. Bazı özel durumlarda uygulama yapmak ertelenebilir.

AĞRI MEZOTERAPİSİ NASIL UYGULANMAKTADIR?

Ağrın olduğu alana bir iğne yardımıyla sık aralıklarla papüller oluşturularak uygulanır.

AĞRI MEZOTERAPİSİNİN FAYDALARI NELERDİR?

Ağrı mezoterapisinin asıl faydası vücudumuzun ilaç yükünü azaltmasıdır. Böbrekler ve Karaciğer ilaçların genel olarak vücutta yıkıldığı ve atıldığı iki organımızdır. Bu yollarla atılan ilaçlar ne yazıkki atıldığı organa birazcıkta zarar verir. Bu zararı mezoterapi uygulamalarla azaltmak mümkündür. Lokal enjeksiyonlar sistemik etkilere minimal neden olmakta, aynı zamanda ilacı bağlı yan etkileri de aynı oranda azaltmaktadır.

AĞRI MEZOTERAPİSİKAÇ SEANS UYGULANMAKTADIR?

Ağrı mezoterapisi uygulamaları haftada bir veya iki haftada bir olmak üzere uygulanır. Seans sayıları altı ila on seans arasında değişiklik göstermektedir.

AĞRI MEZOTERAPİSİETKİSİ NE ZAMAN BAŞLAMAKTADIR?

Etkileri ilk seanstan itibaren başlamaktadır. Seans aralığı haftada bir ya da iki haftada bir olduğu için ilk seansta yapılan uygulamaların kalıcılığı birkaç gün kadardır. Seanslar ilerledikçe uygulamanın etkinliğini giderek artar ve seans sonlandığında ağrı büyük ölçüde kaybolmuş olur.

AĞRI MEZOTERAPİSİSONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Ağrı mezoterapisi uygulaması sonrası dikkat edilmesi gerekenler saymak gerekirse; uygulama alanının temiz olması, uygulama alanında enfeksiyon olmaması, uygulama sonrası uygulama alanının sudan, kirlilikten ve el temasından 24 saat uzak tutulması yeterlidir.

AĞRI MEZOTERAPİSİ UYGULAMASININ ETKİSİ NE KADAR SÜRER ?

Ağrı mezoterapisi uygulamasının etkisi bir ömür kalıcıdır diyebiliriz. Tabii ki ağrı oluştura faktörün tekrar oluşmaması kıymetlidir. Bazı ağrılar da ikinci bir kür seansları gerekebilir.

AĞRI MEZOTERAPİSİ FİYATI NEDİR?

Ağrı Mezoterapi uygulamasını fiyatları uygulanacak alana ve alanım büyüklüğüne göre değişiklik göstermektedir.

AKUPUNKTUR İLE AĞRI TEDAVİSİ

Akupunktur, kronik ağrıların tedavisinde kullanılmaktadır. Özellikle boyun ve sırt bölgesindeki ağrılar, migren, diz ağrısı, baş ağrısı ve kireçlenme için akupunktur faydalı bir yöntemdir.

Akupunktur uygulamasında vücudun belirli noktalarında iğnelerin sokulması ile uyarılması sağlanmaktadır.

Akupunktur, zihnin ve bedenin denge durumuna ulaşmasına yardımcı olan genel koordinasyonu sağlamaktadır.

Akupunktur tedavisinin kanser ve ağır hastalıklar neticesinde oluşan depresif rahatsızlıkları iyileştirebileceğine dair görüşler de bulunmaktadır.

Akupunktur, özellikle kronik ağrı ve depresyon hastaları için popüler bir tedavi yöntemidir.

AKUPUNKTUR UYGULAMASI İLE BEL AĞRISI TEDAVİSİ

Akupunktur ile bel ağrısı tedavi uygulamalarında uygulama bir iğne ile yapılır. İğne buçukta 20 dakika bekletilir ve uygulamalarından çıkartılır. Akupunktur ile bel ağrısı tedavisi uygulamasında en büyük avantajlarından biri vücuda herhangi bir kimyasal girmemesi ve kronik ağrılar da çok etkili olmasıdır. Ortalama olarak 15 seans uygulanan işlem haftada iki ya da üç kez uygulanır. Etkileri ilk seanstan itibaren başlayan akupunktur uygulaması ile bel ağrısı tedavisi öncesinde veya sonrasında dikkat etmemiz gereken hangi bir şey yoktur. Uygulama alanının temiz olması ve uygulama sonrası 24 saat boyunca temiz tutulması yeterlidir. Akupunktur uygulaması ile bel ağrısı tedavi uygulaması bir ömür kalıcıdır. Uygulama alanında ağrı farklı sebepten dolayı tekrar nüks edebilir. Akupunktur uygulaması ile bel ağrısı tedavisi değil fiyatları değişiklik göstermektedir.