AKNE TEDAVİSİ

AKNE TEDAVİSİ

Akne, cildin orta tabakasındaki yağ salgılayan kanalların tıkanması ile ortaya çıkmaktadır. Tıkanan kanallar zamanla şişerek bakterilerle inflame olur. Bunun sonucunda da akne oluşur.

Yağ salgısının artması ve gözeneklerin tıkanması neticesinde deride siyah noktalar oluşmaktadır. Oluşan siyah noktalar bakteriler tarafından istila edilerek cilt yüzeyinde kabarık kırmızı ve iltihabi şişlikler oluşur. Bu şişliklerden büyük olanları deride iz bırakılmasına yol açmaktadır.

Akne oluşumda belli bir yaş aralığı olmamakla birlikte ağırlıklı olarak ergenlik çağında başlayıp kırklı yaşlara kadar devam edebilmektedir.

Bebeklik döneminde de iyi huylu akne tipi görülebilmektedir.

Erkeklerde görülme oranı kadınlara göre daha fazladır.

Akne ağırlıklı olarak yüz, göğüs bölgesi, kol ve sırtta görülmektedir.

AKNE OLUŞUMUNU TETİKLEYEN FAKTÖRLER NELERDİR?

Akne oluşumunda ağırlıklı olarak beslenme, genetik, hormonlar ve çevresel faktörler rol oynamaktadır.

Her iki cins için de testosteron hormonunun rolü de önemlidir. Ancak vakalar arasında farklılık gösterebilmektedir. Bazı vakalarda testosteron hormonu fazla görülebilirken bazı vakalarda ise testosteron normal görülebilmektedir. Fakat normal görülen vakalarda yağ hücrelerinin testosterona yanıtı fazladır.

Ebeveynlerin tekinde dahi akne görülmesi, çocuklarında akne ortaya çıkması ihtimalini güçlendirmektedir.

Bazı ilaçlar akne oluşumunu tetiklemektedir. Özellikle hormon ilaçları, akne artırıcı ilaçların başında gelmektedir.

Cilt yapısının aşırı yağlı olması da akne oluşumunda esas faktörlerdendir.

Kalitesiz kozmetik ürünlerin kullanımı akne ve sivilce oluşumuna zemin hazırlamaktadır.

Aşırı yağlı besinlerin tüketilmesi akne ve sivilce için uygun ortamı hazırlamaktadır.

Aknenin yoğunluğu mevsimsel olarak sonbahar ve kış dönemlerinde artış gösterebilir.

AKNE TİPLERİ NELERDİR?

Akne Vulgaris genellikle ergenlerde görülen akne tipidir. Basit akne türü olarak sınıflandırılmaktadır. Ağırlıklı olarak yüz bölgesinde görülmektedir. Sarı kapalı papüller ve siyah noktalar şeklindedir. Kistler ve büyük nodüller çoğunlukla görülmez, erken tedavi ile skar gelişimi minimum düzeye çekilebilmektedir.

Akne Conglabata, şiddetli kist ve apseler ile kendisini gösterir. Ağırlıklı olarak gövdede görülmektedir. Bu tür akneler, ciltte derin izler bırakabilmektedir.

Akne Fulminans çoğunlukla ergen erkeklerde görülmektedir. Şiddetli akneler ateş ve eklem ağrısı ile kendini göstermektedir.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI HANGİ BÖLGELERDE KULLANILMAKTADIR?

Akne tedavi uygulaması aknenin olduğu her alanda uygulanabilir. Yüzümüz, sırtımız, göğsümüz ve kollar en ağırlıklı bölgeler olsa da akne bütün vücutta kendini gösterebilir. Akne tedavisi çok yaygın sivilcelenme durumunda lokal uygulamalar yerine sistemik, tüm vücuda yapılan uygulamalar tercih edilebilir. Sistemik uygulamalar ağızdan tablet, damardan ilaç veya kalçadan iğne şeklinde olabilir.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI NASIL UYGULANMAKTADIR?

Akne tedavisi uygulanması çok geniş bir konudur. Akne izlerimiz aktif aknelerimiz iki ayrı problemdir.

Akne izlerinde dermapen, gençlik aşıları, PRP ve subsizyon denen uygulamalar yapılabilir.

Aktif sivilcelerde de ilaçlar kremler gençlik aşıları C vitamini serumlar tercih edilebilir.

SİVİLCE TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Sivilce izlerinde Dermapen, gençlik aşıları, PRP ve sabsizyon işlemleri başarılı ile uygulamalardır.

Dermapen uygulaması yüzeysel bir peeling yaparak mekanik olarak cildin üst tabakasının kalitesini artırır. Ayrıca cildin kanamasını arttırarak doku yenilenmesini hızlandırır.

PRP uygulaması sivilce izlerine uygulandığında uygulandığı alanda savunan büyüme hakları sayesinde hem oranın yeni doku oluşmasında hem de kanlanmasında etkilidir.

Gençlik aşıları da hem cilt kalitesini arttırarak, hem de gözenek genişliklerine küçültüp, siyah nokta oluşumunu azaltıp, sivilce oluşumunu azaltarak etkilerini göster.

Sivilce izlerinde cilt, cilt altı doku birilerine yapışabilir. Bu tür yapışıklık durumunda cilt, cilt altı dokuya girerek bir kanül yardımıyla ayrılması sağlanması gerekebilir. Bunada subsizyon işlemi denir.

Aktif sivilcelerde ise yapılması gereken ilk iş antibiyotikler ya da kremler başlayacak aktif enfeksiyonun kontrol altına alınmasıdır.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI FAYDALARI NELERDİR?

Akne tedavi uygulamasının en büyük faydası aknelerimizin ilerleyen dönemde iz bırakmadan iyileşmesini sağlanabilmesidir. Her akne muhakkak kendi kendine iyileşecektir. Akne tedavisinde asıl amacı o aknelerin sivilce izine dönüşmemesidir. Akne tedavisin bir diğer amacı ise burnum kanadının yukarısında ki sivilceleri menenjit dahil bir çok ek rahatsızlığa neden olmasıdır.

Sivilceler sadece oluşup yok olup iz bırakıp giden varlıklar değildir. Sivilce bağlı bir çok risk faktörü de vardır.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI KAÇ SEANS UYGULANMAKTADIR?

Akne tedavi uygulamaları haftada 1 veya 2 haftada bir olmak üzere dört ila sekiz seans uygulanabilir.

Sivilce tedavileri daha kısa sürerken sivilce izlerini tedavisi daha uzun ve çaba gerektirir.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE ZAMAN BAŞLAMAKTADIR?

Akne tedavisi uygulamaların etkileri her seansta yavaş yavaş ortaya çıkar. Akne tedavisi 2-3 ay süre uzun bir yolculuk.

İlaç tedavileri de başlanması gerektiği durumlarda tedaviler altı aya kadar uzayabilir.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Akne tedavisi uygulaması sonrası dikkat etmemiz gerekenler sadece uygulama alanının tozdan topraktan kısaca enfeksiyondan korunmasıdır.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE KADAR SÜRER ?

Akne tedavisi uygulamalarının etkisi bir ömür denebilir. Sivilceler tamamen yok olduktan sonra tekrar nüks etme olasılığı vardır. Sivilce oluşumuna neden olan risk faktörleri ortadan kaldırıldığında nüks etme olasılığı çok zayıftır.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASINDA KULLANILAN KREMLER VE İLAÇLAR NELERDİR

Salisilik Asit ve c vitamini sivilce kremlerinde en çok kullanılan ikilidir. C vitaminin ampul formunda mevcuttur. Salisilik Asit bir yüzeysel peeling etkisi oluşturarak sivilce ve sivilce izlerinin oluşumunu azaltabilir.

Kremler dışında akne tedavisinde antibiyotik kullanımı da kıymettedir. Sivilce bizim ayak tırnaklarımızdan saçlı derimize tüm vücudumuzda dolaşan bir enfeksiyonmuş gibi düşünmek gerekir. Bu enfeksiyonu önce çözümlenmesi gerekir. Bazen lokal enfeksiyonlar olduğu gibi sistemik enfeksiyonlarda olabilir. İşler çok kontrolden çıktığında sivilce birden fazla bölgede ve çok sayıda ise o zaman lokal uygulamaların yerini antibiyotik uygulamaları alabilir. Bu antibiyotikler genellikle tablet şeklinde, bazı formlara en az bir yıl kullanılması gerekir. Bu enfeksiyonu kontrol altına alındıktan sonra diğer akne tedavisi uygulamalarına geçilir.

SİVİLCE NE İYİ GELİR?

Sivilceye ne iyi gelir sorusunun cevabı tabiki yağsız beslenmek ve cilt kalitesinin arttırmaktır. Daha çok yağlı ciltlerde ve gözenekleri geniş olan bireylerde siyah nokta oluşumu fazla olur. Siyah noktanın altında yağ doku birikir ve bakterilerin üremesi için elverişli zemin oluşmuşmuş olur. Yani sivilce oluşumu azalatmak için yapmamız gereken şey, cildimizdeki yağlanmayı azaltmak, gözeneklerimizi genişliğini arttırıp cildimizin hava almasını sağlamak ve siyah nokta oluşumunu bu sayede azaltmaktır. Sivilce oluşumunu en az da indirmek için yapmamız gereken şey, cildimizin yağlanmasına neden olan endüstri gıdalarından, yağlı gıdalar, paketli ürünlerden uzak durmak ve gözenek genişliğimizi arttırmak için cilt kalitesini arttırıcı gençlik aşıları ve PRP gibi uygulamalardan yardım almaktır.

EN İYİ SİVİLCE KREMİ NEDİR?

En iyi sivilce kremi nedir diye sorarsak eğer emin olun cilt tipinize uygun olan sivilce kreminin bir doktor tarafından tespit edilip o şekilde uygulanması en iyi tedavi protokolünü oluşturur.

Sivilce tedavisinde kullanılan kremler, cildinizin kuru yada yağlı, gözeneklerin dar ya da geniş, siyah nokta oluşumunu olup olmadığına göre uygulanacak krem çeşitlilik gösterebilir.

Uygulanacak kremi belirleyen bir diğer faktör de sivilcenin yapısıdır. Sivilcenin yüzeysel ya da derin, nodüler ya da kistik yapıda oluşu uygulanacak kremi değiştirmektedir.

AKNE TEDAVİSİ UYGULAMASI FİYATI NEDİR?

Akne tedavisi uygulaması fiyatlara uygulanacak tedavi yöntemini seçimine göre değişiklik göstermektedir.

Akne Tedavisi ile alakalı sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.