BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ TEDAVİSİ

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ TEDAVİSİ

Ozon terapisi, bağışıklık sistemini güçlendirdiği için bulaşıcı hastalıkların önlenmesinde önemli korunma yöntemlerinin başında gelmektedir.

Dünya genelinde endişe yaratan korona virüs ve mevsimsel grip gibi bulaşıcı hastalıklarla mücadelede doğal destekleyici bir tedavi yöntemi olarak öne çıkmaktadır.

OZON TEDAVİSİ NEREDE KULLANILIR?

Ozon Terapisi, oksijen tedavisi olarak da adlandırılmaktadır. Birçok rahatsızlığın tedavisinde etkin biçimde tercih edilen bir yöntemdir. Ozon tedavisi uygulamasının başlıca kullanım alanları;

VİRÜS VE BAKTERİ ENFEKSİYONLARI

Ozon bilindiği üzere virüs, mantar ve bakterilerin üremesini engellediği için suların dezenfeksiyonunda kullanılmaktadır. Bu virüs ve bakterilerin insan vücudunda yol açtığı rahatsızlıkların giderilmesinde de yine Ozon tercih edilmektedir.

Bu tedavi yöntemi ile bir yandan virüs ve bakteriler ile mücadele edilirken bir yandan da Bağışıklık Sistemi güçlendirilmektedir.

DOLAŞIM BOZUKLUKLARI

Ozon Terapisi, dolaşım bozuklukları rahatsızlıklarında sıklıkla başvurulan tedavi yöntemlerindendir. Diyabet hastalarının ayak bileği ve bacaklarında görülen karıncalanma, uyuşma, üşüme ve ağrı gibi sorunların tedavisinde kullanılmaktadır. Ayrıca diyabet hastalarının bacaklarında oluşan açık yaraların iyileşmesinde de etkin biçimde kullanılmaktadır.

KANSER

Ozon Terapisi kanser hastalığının tedavisinde tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır. Ozon tedavisi ile hastanın bağışıklık sistemi aktive edilerek kanser ile mücadeleye katkı sağlanmaktadır.

Oksijen kanserle mücadele eden hücrelerin sayısının artmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca uygulama sonrasında oluşan zindelik hali de kemoterapi sonrası yaşanabilecek olumsuzlukların hafiflemesini sağlamaktadır.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI HANGİ BÖLGELERDE KULLANILMAKTADIR?

Ozon tedavi uygulanması bir çok farklı yöntemle uygulanmaktadır. Bu yöntemler kulak içerisine ozon gazı uygulanması, omuzdan ya da kalçadan minör ozon şeklinde ozon aşısı uygulanması, damar içinden İ.v. Majör ozon uygulaması, rektumdan bağırsak içerisine ozon gazi enjeksiyonu şeklinde, vajinadan ozon gazi enfeksiyonu şeklinde, Cilt üzerine cildi bir torba ile sararak torba ozon şeklinde uygulanması, lokal ozon gazının enjeksiyon şekilde uygulanması gibi yöntemler mevcut. Lokal ozon gazı enjeksiyon yöntemi paravertebral yani omurga aralarına intraartüküler yani eklem içerisine, peridural, subkütanuz cilt altına hatta bademciklerimize bile intra toksillar şeklinde uygulama mümkündür bir diğer uygulama yöntemi ise fibromiyaljilerde kullanılan tetik noktalara ozon gazının enjeksiyonu şeklinde olur. Ozon tedavisinin bir çok sağlık bakanlığı henüz onaylamamış olsa da ozn gazının serum fizyolojik içine enjeksiyonu şeklinde uygulandığı bilinmektedir. Ozon tedavisi uygulaması hatta ozonlanmış su, yağ ve krem formlarında da uygulamak mümkündür. Ozonlanmış suyun içilmesi veya ozonlanmış yağ veya kremlerin topikal olarak cilt üzerinde uygulanması şeklinde de uygulanabilir.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI NASIL UYGULANMAKTADIR?

Ozon tedavisi uygulamaları arasında en yaygın olarak bilineni bir damar yolu yardımıyla danışanlardan belli miktarda kan alıp, kapalı cam bir şişe içerisinde alınan kanın ozonlanıp tekrar danışana verilmesi şeklindedir. Bu ozon tedavisi yöntemine majör ozon denmektedir. Halk arasındaki adı kan temizleme işlemi olan ozon uygulamasının nasıl uygulandığını anlatmak gerekirse; tamamen kapalı, içi tamamen boş, havasız ve negatif basınçlı cam şişenin içerisine bir damar yolu yardımıyla hastada 100 ila 150 cc kan alınır. Alınan kan cam şişenin içinde muhafaza edilirken, kan alma işlemi tamamlandıktan sonra ozon gazı bir başka yol ile şişenin içerisine antibakteriyel bir filtreden geçilerek verilir. Verilen ozon gazı miktarı genelde alınan kan miktarına eşittir. Ozonlanmış Kan bir 1,5 dakika boyunca yavaş yavaş sallanarak ozon gazının kanla tam olarak karışması sağlanır. Tamamen karıştıktan sonra cam şişe ters çevrilir ve bir askıya asıldıktan sonra cam şişenin dış ortamdaki hava alması sağlanır. ardından transfizyon setindeki hava kabarcıkları temizlenir ve klips açılarak ozonlanmış kanın tekrar hastaya gitmesi sağlanır.

Uygulama yaklaşık on on beş dakika süren bir işlemdir. Bir diğer uygulama yöntemi olan minor ozon tedavisi uygulaması ise koldan bir enjektör yardımı ile alınan beş cc kanın yüksek dozda ozonlandıktan sonra tekrar omuzdan veya kalçadan aşı şeklinde uygulama yöntemidir.

Majör ozon yöntemi bir çok rahatsızlıkta etkili bir uygulamadır. Minör ozon yöntemi ise allerji, kronik yorgunluk ve kanser rahatsızlıklarında uygulanması tercih edilir.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI FAYDALARI NELERDİR?

Ozon tedavisi ve faydalarından bahsetmek istersek eğer ozon tedavisi kanın oksijen taşıma kapasitesini arttırmaktadır. Hemoglobinlerin oksijen taşıma kapasitesini arttırdığı için ozon tedavisi oksijensiz ortamda oluşan bir çok rahatsızlık da kullanılmaktadır.

İkinci etkisini kanın viskozitesini azaltarak akışkanlığını arttırmaktadır. Akışkanlığı artan kan, dokulara daha çok ulaşır. Dokulara giden daha çok kansa o dokunun yenilenme hızını arttırır.

Üçüncü etkisi ise karımızda bulunan toksinlerin, alerjenlerin, bakterilerin, virüslerin, kanser hücrelerinin, kimyasalların ve bize yabancı olan her şeyi yıkılmasını sağlamasıdır.

Bakteri ve virüsler yıkılmasını sağlayarak savunma hücrelerimizin onlarla daha rahat mücadele edebilmek için gerekli olan savunma mekanizmaların aktifleşmesini sağlar. Kanser hücrelerinde de benzer etkiler gösterir. Kansere karşı etkin olduğuna dair bir yayın olmasa da kanserin başka dokuları sıçraması durumu dediğimiz metastazlarda etkinliği yapılan akademik çalışmalarda ispatlanmıştır. Ozon tedavisi uygulaması bağışıklık sistemimizin regülasyonunda etkili uygulamalardan birisidir.

Bağışıklık sisteminizin regülasyonu demek bağışıklık sisteminizin dengeye gelmesi demektir. Bağışıklık sistemimizin dengeye gelmesi için, bazen aktif olan bağışıklık sistemimizin yavaşlatılması, bazen de pasif olan bağışıklık sisteminizin aktif hale getirilmesi gerekir.

Otoimmün rahatsızlıklarda genelde aktif olan bağışıklık yavaşlaması, kanser gibi, enfeksiyon gibi durumlarda da pasif olan bağışıklık sistemimizi aktif hale getirilmesi gerekebilir. Ozon tedavisi bağışıklık sistemimizi bir regülatörüdur.

Ozon tedavisi fibromiyalji, böbrek rahatsızlıkları, kanserler, parkinson demans, akciğer rahatsızlıkları, KOAH amfizem, göz rahatsızlıkları, katarak, glokom , hematolojik rahatsızlıklar da, talesemi, orak hücreli anemi, hipertansiyon, venöz yetmezlik, periferik arter hastalıkları, kardiyak sistem rahatsızlıkları, venöz staz gibi kalp ve damar rahatsızlıkları da, virus hastalıklarında, hepatit a, b,c gibi rahatsızlıklarda, diyabette, alerjik rahatsızlıklar da, kronik kronik yorgunluk sendromunda, Lupus eritamatozuzda, romatoid artrit gibi bir çok rahatsızlıkta ozon tedavisi uygulaması uygulanmaktadır.

En major etkisi bağışık sisteminin regülasyonudur.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI KAÇ SEANS UYGULANMAKTADIR?

Ozon tedavi uygulanması ortalama olarak 12 seans uygulanmaktadır. Haftada iki ya da üç kez tercih edilir. İlgili rahatsızlıklara göre değişkenlik gösterebilir.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE ZAMAN BAŞLAMAKTADIR?

Her rahatsızlıkta ozon tedavisi uygulamasının etkisinin başlama zamanı değişiklik gösterir. Bu konuda doktorunuzdan yardım almanız daha akıllıca olacaktır.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Ozon tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler C vitamini gibi antioksidan gıdaların 24 saat boyunca uzak durmaktır. Ozon tedavisi uygulaması yapılmadığı günlerde de C vitamini tüketiminin artırılması faydalıdır. Antioksidan ve oksidan dengeyi sağlayan ozon tedavisinde bu tür oksidan veya antioksidan gıdalar tüketirken doktora danışmak gerekir.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI ETKİSİ NE KADAR SÜRER ?

Yıllık 12 seanslık kürler yeterli olacaktır. Etkisi bir yıl kadar süren ozon tedavisi uygulamasında her yıl aynı aylarda 12 seans uygulamalardan ziyade, ayda bir ya da 15 günde bir uygulamalar tercih edilir. 12 seans uygulamalar ise haftada iki ya da üç kez uygulanır.

OZON TEDAVİSİ UYGULAMASI FİYATI NEDİR?

Ozon tedavisi uygulamasında ne yazık ki uygulanması onaylanmamış uygulanmaması gereken yöntemlerde mevcuttur. Serum fizyolojik içerisinde ozon gazi uygulanması, kan torbası içerisinde ozon gazı uygulanması sağlık bakanlıkları tarafından onaylanmamış uygulamalardır ve merdivenaltı yerlerde uygulanmaktadır.

Uygulamalarda faydasından ziyade zararlı olma olasılığınız yüksektir. Ozon tedavisi uygulaması lateks free, ozona dirençli, kapalı cam bir şişe içinde uygulanması gerekir. Fiyat konusunda uygulama yapılacak klinikten bilgi almanız daha sağlıklı olacaktır.