Çatlak Tedavisi

Cilt Çatlağı Nedir?

Ciltte oluşan çatlaklar nedir sorusunun cevabını vermemiz gerekirse, cilt çatlağı cildimizin genellikle dermis tabakasında bulunan çeşitli molekülleri işlevini yerine getirememesi sonucu oluşan patolojidir. Cildimizde bulunan elastin ve kolajen cildinizi esnekliğini kazandırır ve bu elastin ve kolajen yeterli fonksiyon görmediği durumlarda veya kapasitesi açıldığında; ani kilo alma gebelik ani kilo verme gibi cildimizde hasarlara neden olur. Elastin ve kolajen liflerinin kopması ya da arasındaki bağlantıların azalması sonucunda cilt çatlağı görünümü oluşur.

Çatlağın çeşitleri ve evreleri nelerdir?

Çatlakların tıbbı karşılığı Striadır. Çatlaklarımız mor, kırmızı ya da pembe bir görünüm alabilir. Çatlaklarımız önce kırmızı vakit geçtikten sonra gümüş gri ardından da beyaz bir hale dönüşebilir.

Çatlaklar ilk oluştuğu anda ,kırmızı veya pembe iken tedavisi çok daha kolaydır. Gümüş griye ardından, çatlaklarımızın dört evresi vardır. Bu dört evre kırmızı mor bir aşamada başlarken beyaza çakarak sonlandır. Evrelerin ilk aşamalarında sadece renk değişiklikleri varken ilerleyen evrelerde doku kayıpları dokuda yükseklik alçaklık gibi durumlar başlayabilir. Evre 1 de tedavi çok daha kolay iken, evre 4 e doğru başarı şansı azalmaktadır. Çatlaklarımız, beyaz renge ne kadar yaklaşırsa tedavi çok daha zorlaşmaktadır.

ERKEKLERDE ÇATLAK TEDAVİSİ

Çatlaklar en çok karın bölgesinde görülen bir patolojidir. Hatta kadınlarda karın bölgesinde oluşan çatlakların genel adı halk arasında gebelik çatlağı da denmektedir. Karın bölgesinde oluşan çatlakların en sık nedeni gebelik olsa da farklı nedenlere bağlı da oluşabilir. Karın bölgesi erkeklerde çatlak oluşan en sık bölge olmasa da, erkeklerde de çatlaktan nasibini almaktadır. Erkeklerde daha çok omuz kol ve kalça bölgesinde çatlaklar oluşurken, kadın danışanlarımız da daha çok karın, meme ve bacaklarda çatlaklar oluşmaktadır. Kadınlar kadar yaygın olmasa da erkeklerde de çatlak yaygın bir rahatsızlıktır.

Çatlağın oluşma nedenleri nelerdir?

Cilt Çatlağı Nedenleri

Herkesin bildiği ve tahmin ettiği üzere genellikle gebelik döneminde görülen çatlakların bir çok farklı sebebi vardır. Kadınlar da olduğu kadar erkeklerde cilt çatlakları yaygındır. Çatlağın mekanizması nedeni tamamen mekaniktir. Altta yapan yatan farklı bir sebep olabilir. Sebep her neyse, ne olursa olsun ana patoloji ana sıkıntı cildin aşırılı gerilmesidir. Bu gerilmeye neden olan faktörler ani kilo alma veya verme (ayda %5’ten fazla veya az), gene ani olarak kas gelişimini ya da kas erimesine, ergenlik dönemindeki aşırı büyümeler, tabii ki gebelik, hormonal değişiklikler, doğum kontrol hapları, kortizonlu kremler veya haplar, derinin hassas ve ince yapıda olması ,yeterli kolajen veya elastin içermemesi veya içeren elastin veya kolajennin aniden hasarlanması birbirleri arasındaki bağlantının yok olması veya zayıflaması yahut, cushing gibi sendromlarda oluşabilir. Bir diğer sebepte az su tüketmektir. Genetik yatkınlık ailesel yatkınlık da göz ardı edilmemelidir. Bazı enfektif hastalıklarda tüberküloz siroz hiv gibi çatlaklarımız oluşabilir. Konik karaciğer rahatsızlıklarına bağlı yine elastin ve kolajendeki sentez azalışına bağlı da çatlaklarımız oluşabilir.

Deri çatlağı tedavisi nasıl olur?

Çatlak Tedavisi

Dermaterapi

Çatlak tedavisinde Dermaterapi uygulanması etkili yöntemlerden biridir Dermaterapi dediğimiz yöntem üzerinde birden fazla iğne bulunan bir aleti yukarı aşağı hareketiyle mikro deliklerin çatlak üzerinde oluşturulma yöntemidir. Dermaterapi uygulaması bir mekanik peeling, kontrollü yüzeyel bir yara oluşturmakta kullanılır. Dermaterapi yönteminde iğne sayısı çok değişkenlik göstermektedir. İğneleri fazlalığı sizi korkutmasın, minimal ağrılı işlemlerden biri olarak tarif etmek mümkündür. Dermaterapi yöntemi tek başına uygulanacağı gibi platelet rich plazma (PRP) yöntemi ile birlikte kombin etmek mümkündür.

Platelet Rich Plasma (PRP)

Platelet Rich Plasma (PRP) uygulaması çatlak tedavisinde tercih edilen bir diğer yöntemdir platelet rich plazma (PRP) işlemi için uygulanacak kişiden 10 ‘r cc ilik iki tüp kan alınır. Alınan kanlar santrifüj işlemi ile birlikte buffy coat ve plazma olarak iki ayrı birime ayrılır. Buffy coat ve plazmanın bileşke noktasından bir kanül yardımıyla trombositler toplanır. Platelet rich plazma (PRP) yöntemi çatlakların iyileşmesinde etkilidir. PRP uygulama yerinde kolajen ve elastin artışına yardımcı olur

İlaç ve Kremler

Çatlak tedavisinde C vitamini içeren ilaçlar ve kolajen üretimini arttırıcı ilaçlar ve kremler kullanmak mümkündür. Yukarıda bahsedilen uygulamalarla birlikte kullanıldığında tedavinin etkinliğine arttırmaktadır. İlaçlar ve kremleri tek başına kullanmakta mümkündür.

Çatlak en hızlı nasıl iyileşir?

Çatlak en hızlı nasıl iyileşir sorusunun cevabı ne yazık ki hiçbir şey yapmadan iyileşmesi mümkün değildir. Çatlak tedavisinde öncelik erken tanı ve hızlı uygulamadır. Hızlı reaksiyona girmektir. Çatlaklar ilk oluştuğunda tedavi şansı daha fazladır.

En iyi çatlak tedavisi hangisi?

En iyi çatlak tedavisi hangisidir sorusunun cevabı aslında çatlaklarımız hangi aşamada şeklinde sormak daha kıymetlidir. platelet rich plazma (PRP), dermaterapi, ilaçlar ve kremler ve daha bir çok tedavi seçeneği mevcuttur. Bunlardan hangisi en iyi çatlak tedavisi yöntemini sorusunun cevabını vermek mümkün değildir.

Çatlak tedavisi işe yarıyor mu?

Çatlak tedavisi işe yarıyor mu? evet işe yarıyor. İlk oluştuğu anda çatlak tedavileri çok daha başarılı iken çatlaklarımızın üzerinden geçen yıllarla çatlak tedavisi etkinliğini yitirmektedir.

Çatlaklar tamamen yok olur mu?

Çatlaklar tamamen yok olur mu sorusunun cevabı yine oluşma zamanıdır. Yeni oluşan çatlaklar tamamen yok olması mümkün olabilmektedir ama çatlaklar üzerinden yıllar yıllar geçmişse tamamen yok olması birazcık daha zordur.

ÇATLAK TEDAVİSİ KAÇ SEANS

Çatlak tedavisi uygulamaları genellikle iki ya da üç haftada 1 6-8 seans olarak uygulanır. Zor ve meşakkatli süreçtir. Çatlak tedavisi en az 12-14 hafta 3-4 ay uzun süren bir tedavidir. Seans aralığını iki haftadan daha kısa tutmak genelde önerilmez. Üçüncü, dördüncü seanstan itibaren sonuçlar alınmaya başlanır. Nihai sonunda başarının ne ölçüde olacağına çatlakların oluşma zamanı belirler.

ÇATLAK TEDAVİSİ AĞRILI MI

Çatlak tedavisi sırasında genellikle minimal bir ağrı olmaktadır. Bu minimal ağrının sebebi PRP uygulamasıdır. PRP trombositden çok zengin bir sıvı olduğu için bu yoğun sıvı bir nebze ağrıya neden olmaktadır. Çatlak tedavisinde kullanılan iğneler çok incedir. Bu ince iğneler dereye girerken ağrıya neredeyse hiç neden olmaz. İğne girişindeki ağrıyı da lokal anestezik kremlerle azaltmak mümkündür.

ÇATLAK TEDAVİSİNİN YAN ETKİSİ VAR MI

Çatlak tedavisinin yan etkileri yok denecek kadar az. Çatlak tedavisinde kullanılan ürünler genelde lokal yan etkiye sahip masum ilaçlardır. PRP uygulaması ise sizin kendi kanınızdan olduğu için lokal kızarıklık, şişlik ve morluk haricinde herhangi bir yan etki beklenmez. Diğer uygulama yöntemlerinden biri olan DermApen uygulamasında ise yine lokal kızarıklık şişlik haricinde yan etki beklememektedir.

ÇATLAK TEDAVİSİ FİYATI

Çatlak tedavisi fiyatları çok değişiklik göstermektedir. Çatlaklarımızın genişliğine göre fiyatlar farklılık gösterir. Muayenehanelerin ve kliniklerin fiyat listesi yayınlaması yasaktır. YANİ Doktorlarımız fiyat listesi açıklamayaz. Bu sebeple uygulama yapılacak hekiminizi arayıp bilgi almanızda fayda vardır.