SAÇ DÖKÜLMESİ

SAÇ DÖKÜLMESİ

Saçlarımız bizim estetik açıdan en kıymetli deri eklerinden biridir. Sosyal iletişimde biriyle ilk tanıştığımızda onların gözlerine göz çevresine saçlarına ve burnuna bakarız. İlk tanışmada göz ve göz çevresi organları çok kıymetlidir. Burada da ilk sırada diyebileceğimiz şey sağlıklı saçlardır. Saçlarımız doğada da kendini çeşitli formlarda gösterir. Bir aslanın yelesi, bir tavus kuşunun tüyleri gibi uzatmak ve saçlarımızın sosyal yönden bizim için ne kadar kıymetli olduğunu ortaya koymak mümkündür.

Saç dökülmesi çok sık karşılaşılan problemlerden birisidir. Birçok farklı sebebi olabilir. En sık nedeni kalıtsal saç dökülmesi, Androgenetik Alopesi, erkek tipi saç dökülmesi yani anam babam usulü dediğimiz, amca, hala, teyze ve dayı usulü dediğimiz saç dökülme tipidir.

Daha birçok saç dökülmesi nedeni vardır.

SAÇ DÖKÜLMESİNİN NEDENLERİ

• Kalıtsal Saç Dökülmesi (Androgenetik Alopesi)
  • Beslenme Nedeniyle Saç Dökülmesi
  • Mantar Hastalıkları
  • İlaçlar Nedeniyle Saç Dökülmesi
  • Saçkıran Nedeniyle Saç Dökülmesi
  • Aşırı Stresli Durumlarında Saç Dökülmesi
  • Doğum Sonrası ve Menopozda Saç Dökülmesi
  • Hastalık Nedeniyle Saç Dökülmesi
  • Sikatrisyel Alopesi Nedeniyle Saç Dökülmesi
  • Saç Bakımı Yaparken Verilen Zararlar

SAÇIM DÖKÜLÜYOR MU?

Her kıl folikülünden çıkan kıllar, 3 – 4 yıl gün yüzüne çıkıp, dökülmek ve bu süreci 15 – 20 kez tekrarlamak üzerine programlanmıştır. Yani saçlarımızı 15 – 20 kez kaybeder ve tekrar kazanırız.

Saç dökülmesi günde 100 adete kadar normal kabul edilmektedir.

Yani buradan anlamamız gereken şey elleriniz de gördüğünüz saçlar bazen de normal sürecinde dökülen saçlar olabilir. Saçlarınızın gerçekten dökülüp dökülmediğini anlamak için uzman bir doktor tarafından değerlendirilmesi gerekir.

SAÇ DÖKÜLMESİNİN TESPİTİNİ EVDE KENDİNİZ YAPABİLİRSİNİZ

Saç dökülmesin tespitini evde kendimiz yapabilmemiz mümkündür. Bunun için öncelikle gün içinde saçlarımızın tramvaya uğramaması gerekir.

Saçlarımızın travmaya uğraması ne demek diye sorarsak eğer, günlük yaptığımız her türlü aktivite, başımızı kullanarak yaptığımız her türlü aktivite; her türlü kuaför, banyo uygulaması, birer travmadır. Bu arada ilginç gelecek ama uyumakta bir travmadır. Uyurken saçlarımızı çok sık yatağa sürtülür ve dökülmesine neden olur.

Yani sabah yatakta kaybettiğimiz saçlardan kurtulduktan sonra gün içi saçlarımızı herhangi bir travmaya uğraşmadığımız zaman saç dökülmesini değerlendirmek mümkündür. Bu değerlendirmede her seferinde elimizde beşten az saç teli görmemiz gerekir. 5’ten fazla saç teli saç dökülmesinin bir işaret olurken 5’ten az saç teli görmek normal kabul edilir.

SAÇ DÖKÜLMESİ TEDAVİSİ

Saç dökülmesi tedavisini dört başlıkta toplamak mümkündür. Bunlardan ilki ilaç tedavisidir. Vitaminler, mineraller, şampuanlar ve ilaçlardır. Saç dökülmesine neden olan her hangi bir rahatsızlığımız varsa, bu rahatsızlığı da tedavisi ve kullanılması gereken ilaçlar birinci basamağa oluşturmaktadır.

Saç dökülmesinde ikinci tedavi yöntemi saç mezoterapisidir. Saç Mezoterapisi uygulaması saçımızın ihtiyacı olan yapı taşları ile birlikte yine saçımızın ihtiyacı olan vitamin mineral desteğini sağlamaktadır.

Üçüncü basamak saç PRP (KÖK HÜCRE)sidir saç PRP (KÖK HÜCRE)si genellikle genetik saç dökülmelerinde, erkek tipi saç dökülmelerinde kullanılan bir yöntemdir. Saç PRP (KÖK HÜCRE)sinde amaç saçlı derideki damarsal yapıları zenginleştirmek ve saçlarımızın büyümesini sağlayan büyüme hormonu salınımını arttırmaktır.

Saç dökülmesinde dördüncü yöntem ise saçımızı uygulanan Dermapen işlemidir. Dermapen kanaması azalmış saçlı deriye sahip danışanlarda tercih edilen bir uygulamadır.

SAÇ DÖKÜLMESİNDE MEZOTERAPİ UYGULAMASI

Mezoterapik uygulamalar, saç dökülmelerinde çok etkili yöntemlerdir.

Mezoterapi uygulaması farmakolojik veya bitkisel ilaçların enjeksiyonlu yöntemidir. Bu enjeksiyon yoluyla mezoderm kaynaklı vücuttaki tüm organların patolojilerinin tedavisinde kullanılır.

Uygulama mezoderm tabakasına yapıldığı için ismini buradan almıştır. Genel olarak cilt yüzeyinden 2 mm, 4mm 6mm veya 13 mm derinliklere uygulanan ilaçlar, bitkisel ürünler, aminoasitler, mineraller, vitaminleri, kozmetik ürünlerin enjeksiyonudur.

Mezoterapik uygulama sayesinde mazoterapik ürün vücudumuzda bulunan yıkım mekanizmalarına çok az uğrayarak direk uygulama bölgesi ve tüm vücuda nüfus eder.

Vücuttaki yıkım mekanizmalarına daha az maruz kalan mezoterapik ürünlerde, daha düşük dozlarda uygulamak mümkün olur. Ayrıca bir diğer katkısı da cilt altından uygulanan mezoterapik ürün, damar veya kas içine uygulamalara göre daha uzun süre boyunca yavaş yavaş emilir ve daha uzun süre etki eder.

Saç dökülmesi tedavisinde mezoterapi uygulaması kıl foliküllerinin ihtiyaçlarını karşılayarak dökülmenin durmasını ve uyku halinde bekleyen kıl foliküllerinden yeni kılların çıkmasını sağlar.

SAÇ MEZOTERAPİSİ NEDİR?

Saç mezoterapisi ile saçlarının döküldüğünü fark eden erkekler ve kadınlar hem dökülmeyi durdurup hem de daha sağlıklı saçlara sahip olabilirler.

Saç mezoterapisi uygulamasında ince uçlu iğneler ile saç derisine orta bölümden minimal dozajlarda mikroenjeksiyon yapılmaktadır.

Uygulamada saç kökünün gerek duyduğu düzenleyiciler, mineraller ve vitaminler dokuya verilir. İşlem lokal olarak uygulanmaktadır.

Saç dökülmesi problemi yaşayanların ilk tercihi olarak seçilmelidir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

• Sadece istenilen bölgeler seçilerek uygulanabilir.
  • Maliyeti düşüktür.
  • İlk uygulama sonunda dahi olumlu gelişme fark edilir.
  • Saç mezoterapisi yöntemi lokal olarak uygulanmaktadır.
  • Dökülen bölge uyarılırken diğer saç kökleri de olumlu olarak etkilenir.
  • Az seansta uygulama tamamlanır.

SAÇ DÖKÜLMESİNDE PRP (KÖK HÜCRE)

Saç dökülmesinde PRP (KÖK HÜCRE)uygulaması tercih edilen bir diğer yöntemdir. Erkek tipi saç dökülmelerinde olmazsa olmaz uygulama yöntemlerinden biridir. PRP (KÖK HÜCRE)saç dökülmesinden muzdarip hastadan alınan onar cc ilik iki tüm kanla o tüpün içerisinde bulunan trombositlerin ayrıştırılmasıyla uygulanan bir yöntemdir. Trombosit sayısı yaklaşık 1 milyona ulaştığında, elde edilen trombositten zengin plazma enjekte edildiği dokuda büyüme faktörü salınımını ve vasküler endotelyal büyüme faktörü arttırır. Büyüme hormonu saçların uzamasını sağlarken, vasküler endotelyal büyüme faktörü yeni yeni küçük kılcal damarların oluşmasını sağlar. Yeni oluşan kılcal damarlar saçlı derinin daha çok kan gitmesini ve daha iyi beslemesini sağlar. Saç Mezoterapisi işleminin etkinliği de böylece artmış olur.

SAÇ DÖKÜLMESİNDE DERMAPEN

Saç dökülmesinde dermapen işleminde amaç iki adettir. Dermapen genel mantığı dokuda küçük mikro yaralar oluşturmak, mevcut uygulanan mezoterapik ürünlerinin daha çok emilimini sağlamak ve dokuyu bir travma uğratıp orada doku yenilenmesini hızlandırmaktır.

SAÇ DÖKÜLMESİ İÇİN ŞAMPUAN ÖNERİSİ

Saç dökülmesi için etkili birçok şampuan mevcuttur. Bazı şampuanlar hem saç dökülmesinde etkili iken, hem de saçlı deri problemlerinde etkilidir. Saçlı deride oluşan kepeklenme, egzama gibi problemlerde de kullanılan şampuanlar vardır.

Hangi şampuanı kullanmalıyım sorusunun cevabı hem saç dökülmesi karşıtı hem de saçlı deri patolojilerinde kullanılan şampuanlardır. Bu şampuanları doktorunuza danışarak eczanenizden temin edebilirsiniz.

Eczane dışı diğer temin yolları genelde önerilmez.

SAÇ DÖKÜLMESİNDE KULLANILAN VİTAMİN VE MİNERAL ÖNERİLERİ

Saç dökülmesinde kullanılan birçok vitamin ve mineral vardır. B12, folik Asit, Çinko, D vitamini, demir ve magnezyum saç dökülmesine neden olan vitamin ve minerallerdendir.

Bu vitamin ve mineral eksikliğinde fazlalığında da saç dökülmesine neden olabilir. Öncelikle bir laboratuvar testi yapıp, bu vitamin ve mineralleri eksikliklerin ya da fazlalıklarının tespit edilmesi gerekir.

Ardından tespit edilen vitamin ve mineralleri uygun olarak tablet şeklinde ilaçlar; ağızdan damlalar ya da kalçadan iğneler yine doktor tavsiyesiyle kullanılmalıdır.

SAÇ MEZOTERAPİSİ FİYATLARI

SAÇ PRP (KÖK HÜCRE) FİYATLARI